skull:besondere_gegenstaende
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| - | ===== Artefakte ===== | + | ===== Artefakte ===== |
| - | * **Artefakt aus dem Schiffsschatz** (CL 20th) | + | |
| - | * Clip für wands of cure light wounds mit lesser vigor. | + | |
| - | * Benutzen: 500gp Diamantstaub einfüllen und cure serious wounds sprechen, um ihn zu binden. Reicht für 50 Ldg., entlädt sich beim Gebrauch und braucht dabei den Staub auf. | + | |
| - | * Vorzeitiges Abnehmen entlädt den Clip vollständig | + | |
| - | * **Artefakt der spontanen Zauberwiederbeschaffung** (CL 20th) (momentan verflucht) | ||
| - | * Fluch: erscheint als Ring +3 AC, hat aber keinen solchen Effekt, sondern bewirkt das Gegenteil bei NPCs mit mehr HD, als der Charakter besitzt | ||
| - | * Der Fluch kann gebrochen werden, indem ' | ||
| - | * Funktion: Wurde der Fluch gebrochen, wirkt der Ring, wie eine 'Pearl of Power IV'. Er kann von allen Castern benutzt werden, die ihn mindestens eine Woche getragen haben und stellt wahlweise 4 Grade an Zaubern wieder her (bspw. einen 3. Grad und einen 1. Grad Zauber, auch für spontane Caster geeignet). Im Gegensatz zu Pearls ist das Zurückholen eine 'swift action' | ||
| - | | + | ==== Lesser Vigor Clip ==== |
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| - | * Upon waking, the wielder enjoys the benefits of a good hope spell for 1 hour. | + | |
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| + | * Benutzen: 500gp Diamantstaub einfüllen und Cure Serious Wounds sprechen, um ihn zu binden. | ||
| + | * Reicht für 50 Ladungen. | ||
| + | * entlädt sich beim Gebrauch und braucht dabei den Staub auf. | ||
| + | * Vorzeitiges Abnehmen entlädt den Clip vollständig. | ||
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| + | |||
| + | ==== Mantis Blade ==== | ||
| + | |||
| + | * Caster level 20th | ||
| + | * Aura: strong evocation | ||
| + | * Weight: 2 lbs. | ||
| + | * Minor Artifact | ||
| + | |||
| + | The mantis blade is an intelligent +2 axiomatic sawtooth sabre | ||
| + | made of red chitin that forms a curved, serrated blade. | ||
| + | |||
| + | It grants its wielder the ability to make a +1d6 sneak attack. This ability | ||
| + | functions exactly like the rogue ability of the same name, and | ||
| + | stacks with sneak attack bonuses the wielder may already have. | ||
| + | |||
| + | When a creature is wounded with the blade, the wielder can | ||
| + | activate the blade’s bane special ability against that type of | ||
| + | creature as a swift action. The bane ability lasts for 10 minutes | ||
| + | and is usable once per day. | ||
| + | |||
| + | Sacred to the faith of the mantis god Achaekek, the mantis blade also grants bonuses to a Red | ||
| + | Mantis assassin who wields it. A Red Mantis assassin wielding | ||
| + | the mantis blade gains a +2 bonus to the DC of her prayer | ||
| + | attack, and may use her red shroud and fading abilities each an | ||
| + | additional time per day. | ||
| + | |||
| + | If a single wielder uses the mantis blade to slay nine rightful | ||
| + | ruling monarchs, the weapon can be destroyed by a successful | ||
| + | sunder maneuver. | ||
| + | |||
| + | === Statistics === | ||
| + | |||
| + | * Alignment: LE | ||
| + | * Ego: 16 | ||
| + | * Senses: vision and hearing 60 ft., darkvision 60 ft. | ||
| + | * Int 10, Wis 12, Cha 14 | ||
| + | * Communication: | ||
| + | * Special Purpose: slay all | ||
| + | * Spell-Like Abilities (CL 20th, concentration +22) | ||
| + | * 3/day — Alter Self, Darkness, Spider Climb, True Strike | ||
| + | * 1/day — Clairaudience/ | ||
| + | |||
| + | |||
| + | ==== Ring der spontanen Zauberwiederbeschaffung ==== | ||
| + | |||
| + | * Caster level 20th | ||
| + | * nicht mehr verflucht | ||
| + | * Träger: [[skull: | ||
| + | |||
| + | === Wenn verflucht === | ||
| + | |||
| + | Erscheint als Ring +3 AC, hat aber keinen solchen Effekt, sondern bewirkt das Gegenteil bei NPCs mit mehr HD, als der Charakter besitzt. | ||
| + | |||
| + | Der Fluch kann gebrochen werden, indem ' | ||
| + | |||
| + | Der Imp schlug den Girallon oder den großen Affendämon zu diesem Zweck vor. | ||
| + | |||
| + | === Nachdem der Fluch gebrochen wurde === | ||
| + | |||
| + | Wurde der Fluch gebrochen, wirkt der Ring, wie eine 'Pearl of Power IV'. | ||
| + | Er kann von allen Castern benutzt werden, die ihn mindestens eine Woche getragen haben und stellt 4 Grade an Zaubern wieder her: Bspw. einen 3. Grad und einen 1. Grad Zauber. | ||
| + | |||
| + | Im Gegensatz zu Pearls ist das Zurückholen eine 'Swift Action' | ||
| + | |||
| + | Der Ring ist auch für spontane Caster geeignet. | ||
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| + | |||
| + | ==== Ring of Seven Virtues ==== | ||
| + | |||
| + | * Caster level 9th | ||
| + | * Aura: moderate transmutation | ||
| + | * 10.000 gp | ||
| + | * Träger: [[skull: | ||
| + | |||
| + | This bronze band is covered in geometric shapes and studded | ||
| + | with tiny pearls. | ||
| + | |||
| + | The wearer of the ring gains a constant endure | ||
| + | elements effect and a +5 competence bonus on Survival checks | ||
| + | made in jungles. | ||
| + | |||
| + | < | ||
| + | In Saventh-Yhi, | ||
| + | benefits of one of that city’s seven spears for as long as she is in | ||
| + | that spear’s district. The wearer loses the benefits of a particular | ||
| + | spear if she leaves that spear’s district, but gains new active | ||
| + | benefits if she enters a new spear’s district. The ring’s wearer can | ||
| + | only gain the benefits of a single spear at any one time. | ||
| + | </ | ||
| + | |||
| + | Der Träger hat den Effekt des aktuell aktivierten Speers, egal in welchem Bezirk er sich befindet. | ||
| + | |||
| + | ==== Rod of Well-Deserved Rest ==== | ||
| + | |||
| + | | ||
| + | * Aura: strong enchantment and evocation | ||
| + | * Weight: 5 lbs. | ||
| + | * 62.000 | ||
| + | |||
| + | This rod is made of polished gold, and features three blownglass | ||
| + | onion domes at one end. | ||
| + | |||
| + | It functions as a +1 light mace. | ||
| + | |||
| + | Up to three times per day, with a successful hit in combat, | ||
| + | the wearer may attempt to put the target of the attack asleep | ||
| + | (DC 14 Will save negates). This functions as sleep, but there is | ||
| + | no limit to the number of Hit Dice that may be affected. | ||
| + | |||
| + | In addition, the wielder may create an opaque sphere of | ||
| + | force to protect himself from the elements once per day, as | ||
| + | a tiny hut spell with a 5-foot radius. If the wielder goes to | ||
| + | sleep with the rod in his possession, 8 hours of sleep provides | ||
| + | healing equivalent to a full day of bed rest. Upon waking, the | ||
| + | wielder enjoys the benefits of a good hope spell for 1 hour. | ||
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