Benutzer-Werkzeuge

Webseiten-Werkzeuge


skull:besondere_gegenstaende

Unterschiede

Hier werden die Unterschiede zwischen zwei Versionen angezeigt.

Link zu dieser Vergleichsansicht

Beide Seiten der vorigen RevisionVorhergehende Überarbeitung
Nächste Überarbeitung
Vorhergehende Überarbeitung
skull:besondere_gegenstaende [2014/08/03 10:48] pogo-baerskull:besondere_gegenstaende [2016/09/05 12:07] (aktuell) – Externe Bearbeitung 127.0.0.1
Zeile 1: Zeile 1:
 ===== Artefakte ===== ===== Artefakte =====
  
-==== Artefakt aus dem Schiffsschatz ====+ 
 +==== Lesser Vigor Clip ==== 
   * Caster level 20th   * Caster level 20th
 +  * Träger: ?
  
-  * Clip für Wands of Cure Light Wounds +  * Wird der Clip an einem Wand of Cure Light Wounds angebracht, heilt jede Anwendung des Wands 1 hp pro Runde für 11 Runden.
-  * Anwendungen des Wands wirken wie Lesser Vigor: Regeneration 1 für 11 Runden.+
   * Benutzen: 500gp Diamantstaub einfüllen und Cure Serious Wounds sprechen, um ihn zu binden.   * Benutzen: 500gp Diamantstaub einfüllen und Cure Serious Wounds sprechen, um ihn zu binden.
   * Reicht für 50 Ladungen.   * Reicht für 50 Ladungen.
   * entlädt sich beim Gebrauch und braucht dabei den Staub auf.    * entlädt sich beim Gebrauch und braucht dabei den Staub auf. 
   * Vorzeitiges Abnehmen entlädt den Clip vollständig.   * Vorzeitiges Abnehmen entlädt den Clip vollständig.
 +
 +
 +==== Mantis Blade ====
 +
 +  * Caster level 20th
 +  * Aura: strong evocation
 +  * Weight: 2 lbs.
 +  * Minor Artifact
 +
 +The mantis blade is an intelligent +2 axiomatic sawtooth sabre
 +made of red chitin that forms a curved, serrated blade.
 +
 +It grants its wielder the ability to make a +1d6 sneak attack. This ability
 +functions exactly like the rogue ability of the same name, and
 +stacks with sneak attack bonuses the wielder may already have.
 +
 +When a creature is wounded with the blade, the wielder can
 +activate the blade’s bane special ability against that type of
 +creature as a swift action. The bane ability lasts for 10 minutes
 +and is usable once per day.
 +
 +Sacred to the faith of the mantis god Achaekek, the mantis blade also grants bonuses to a Red
 +Mantis assassin who wields it. A Red Mantis assassin wielding
 +the mantis blade gains a +2 bonus to the DC of her prayer
 +attack, and may use her red shroud and fading abilities each an
 +additional time per day.
 +
 +If a single wielder uses the mantis blade to slay nine rightful
 +ruling monarchs, the weapon can be destroyed by a successful
 +sunder maneuver.
 +
 +=== Statistics ===
 +
 +  * Alignment: LE
 +  * Ego: 16
 +  * Senses: vision and hearing 60 ft., darkvision 60 ft.
 +  * Int 10, Wis 12, Cha 14
 +  * Communication: telepathy
 +  * Special Purpose: slay all
 +  * Spell-Like Abilities (CL 20th, concentration +22)
 +    * 3/day — Alter Self, Darkness, Spider Climb, True Strike
 +    * 1/day — Clairaudience/Clairvoyance, Deeper Darkness, Dimension Door, Greater Invisibility
 +
  
 ==== Ring der spontanen Zauberwiederbeschaffung ==== ==== Ring der spontanen Zauberwiederbeschaffung ====
 +
   * Caster level 20th   * Caster level 20th
   * nicht mehr verflucht   * nicht mehr verflucht
 +  * Träger: [[skull:cayden]]
  
 === Wenn verflucht === === Wenn verflucht ===
 +
 Erscheint als Ring +3 AC, hat aber keinen solchen Effekt, sondern bewirkt das Gegenteil bei NPCs mit mehr HD, als der Charakter besitzt. Erscheint als Ring +3 AC, hat aber keinen solchen Effekt, sondern bewirkt das Gegenteil bei NPCs mit mehr HD, als der Charakter besitzt.
  
Zeile 23: Zeile 71:
  
 === Nachdem der Fluch gebrochen wurde === === Nachdem der Fluch gebrochen wurde ===
 +
 Wurde der Fluch gebrochen, wirkt der Ring, wie eine 'Pearl of Power IV'. Wurde der Fluch gebrochen, wirkt der Ring, wie eine 'Pearl of Power IV'.
 Er kann von allen Castern benutzt werden, die ihn mindestens eine Woche getragen haben und stellt 4 Grade an Zaubern wieder her: Bspw. einen 3. Grad und einen 1. Grad Zauber. Er kann von allen Castern benutzt werden, die ihn mindestens eine Woche getragen haben und stellt 4 Grade an Zaubern wieder her: Bspw. einen 3. Grad und einen 1. Grad Zauber.
  
-Im Gegensatz zu Pearls ist das Zurückholen eine 'swift action'.+Im Gegensatz zu Pearls ist das Zurückholen eine 'Swift Action'.
  
 Der Ring ist auch für spontane Caster geeignet. Der Ring ist auch für spontane Caster geeignet.
  
-==== Rod of Well-Deserved Rest ==== 
-  * Caster level 12th 
-  * Aura: strong enchantment and evocation 
-  * Weight: 5 lbs. 
-  * 62.000 gp 
  
-This rod is made of polished gold, and features three blownglass +==== Ring of Seven Virtues ====
-onion domes at one end. +
- +
-It functions as a +1 light mace. +
- +
-Up to three times per day, with a successful hit in combat, +
-the wearer may attempt to put the target of the attack asleep +
-(DC 14 Will save negates). This functions as sleep, but there is +
-no limit to the number of Hit Dice that may be affected.+
  
-In addition, the wielder may create an opaque sphere of 
-force to protect himself from the elements once per day, as 
-a tiny hut spell with a 5-foot radius. If the wielder goes to 
-sleep with the rod in his possession, 8 hours of sleep provides 
-healing equivalent to a full day of bed rest. Upon waking, the 
-wielder enjoys the benefits of a good hope spell for 1 hour. 
- 
-==== Ring of Seven Virtues ==== 
   * Caster level 9th   * Caster level 9th
   * Aura: moderate transmutation   * Aura: moderate transmutation
   * 10.000 gp   * 10.000 gp
 +  * Träger: [[skull:deran]]
  
 This bronze band is covered in geometric shapes and studded This bronze band is covered in geometric shapes and studded
Zeile 65: Zeile 94:
 made in jungles. made in jungles.
  
 +<del>
 In Saventh-Yhi, the wearer also enjoys the active In Saventh-Yhi, the wearer also enjoys the active
 benefits of one of that city’s seven spears for as long as she is in benefits of one of that city’s seven spears for as long as she is in
Zeile 71: Zeile 101:
 benefits if she enters a new spear’s district. The ring’s wearer can benefits if she enters a new spear’s district. The ring’s wearer can
 only gain the benefits of a single spear at any one time. only gain the benefits of a single spear at any one time.
 +</del>
  
-==== Mantis Blade ==== +Der Träger hat den Effekt des aktuell aktivierten Speers, egal in welchem Bezirk er sich befindet.
-  * Caster level 20th +
-  * Aura: strong evocation +
-  * Weight: 2 lbs. +
-  * Minor Artifact+
  
-The mantis blade is an intelligent +2 axiomatic sawtooth sabre +==== Rod of Well-Deserved Rest ====
-made of red chitin that forms a curved, serrated blade.+
  
-It grants its wielder the ability to make a +1d6 sneak attack. This ability +  * Caster level 12th 
-functions exactly like the rogue ability of the same name, and +  * Aura: strong enchantment and evocation 
-stacks with sneak attack bonuses the wielder may already have.+  * Weight: 5 lbs. 
 +  * 62.000 gp
  
-When a creature is wounded with the bladethe wielder can +This rod is made of polished goldand features three blownglass 
-activate the blade’s bane special ability against that type of +onion domes at one end.
-creature as a swift action. The bane ability lasts for 10 minutes +
-and is usable once per day.+
  
-Sacred to the faith of the mantis god Achaekek, the mantis blade also grants bonuses to a Red +It functions as a +1 light mace.
-Mantis assassin who wields it. A Red Mantis assassin wielding +
-the mantis blade gains a +2 bonus to the DC of her prayer +
-attack, and may use her red shroud and fading abilities each an +
-additional time per day.+
  
-If single wielder uses the mantis blade to slay nine rightful +Up to three times per day, with successful hit in combat, 
-ruling monarchs, the weapon can be destroyed by a successful +the wearer may attempt to put the target of the attack asleep 
-sunder maneuver.+(DC 14 Will save negates). This functions as sleepbut there is 
 +no limit to the number of Hit Dice that may be affected.
  
-=== Statistics ===+In addition, the wielder may create an opaque sphere of 
 +force to protect himself from the elements once per day, as 
 +a tiny hut spell with a 5-foot radius. If the wielder goes to 
 +sleep with the rod in his possession, 8 hours of sleep provides 
 +healing equivalent to a full day of bed rest. Upon waking, the 
 +wielder enjoys the benefits of a good hope spell for 1 hour.
  
-  * Alignment: LE 
-  * Ego: 16 
-  * Senses: vision and hearing 60 ft., darkvision 60 ft. 
-  * Int 10, Wis 12, Cha 14 
-  * Communication: telepathy 
-  * Special Purpose: slay all 
-  * Spell-Like Abilities (CL 20th, concentration +22) 
-    * 3/day — Alter Self, Darkness, Spider Climb, True Strike 
-    * 1/day — Clairaudience/Clairvoyance, Deeper Darkness, Dimension Door, Greater Invisibility 
skull/besondere_gegenstaende.1407055701.txt.gz · Zuletzt geändert: 2016/09/05 12:07 (Externe Bearbeitung)